Hepsi Bir Rüyaymış


HEPSİ BİR RÜYAYMIŞ

Kübra Çakır'a

Hepsi bir rüyaymış, dedim içimden. Gözlerimi tavana dikerek yatakta uzandım bir süre. Sonra kalktım. Yatağı topladım. Lavaboya gittim. Elimi yüzüm yıkadım. Mutfağa geçip çay koydum. Yumurta haşlamak için kullandığım eski demliğe su doldurup içine iki yumurta bıraktım, onu da ocağa koydum. 

Bilgisayarı açtım. Almayı düşündüğüm küçük zeytinliğin fiyatına baktım. İç çekip kapattım. Fiyatlar çok yüksek ama her gün umutla bakıyorum. Denize yakın zeytinliklerin çoğu otel oldu zaten. Amcamın geçen yıl sattığı zeytinliğe yapılan otele de Zeytin Bahçesi adını vermişler hakaret gibi! O bahçede yüz yıllık ağaçlar vardı. Güzelim zeytin ağaçlarını kesmek için bir kiralık katilin vicdanına sahip olmak gerekir. Evet, para kimsede vicdan bırakmamıştı ya da vicdan herkesten önce paragöz olmuştu.

Su kaynadı. Çayı demledim. Yumurtanın altını kapattım. Ekmeklikten ekmek çıkarttım. Tereyağı, beyaz peynir, yumurta ve ekmek. Zeytin yok. Ben zeytin sevmem. Ayda yılda bir tane atarım ağzıma, o da annemin gönlünü hoş tutmak için. 

Kahvaltıdan sonra çalışma masama geçip kitap okumaya başladım. Nitelikli okurlar arasına dahil olabilmek için hiçbir zaman keyif için kitap okumadım. Okuduğum her kitap beni yormalı, onunla savaşmalıyım. Kırmızı kalemle cümlelerin altını oymalı, renkli kağıtlara notlar almalı, kitabın kenarlarını yorumlarımla doldurmalıydım. Bir saat kitap okudum. Masadan kalktığımda savaştan çıkmış gibi yorgundum. Kitabı kenara bıraktım. 

Mutfağa geçtim, kahve yaptım. Kahveyi alıp bilgisayarın başına oturdum. Sabah gördüğüm rüyanın tabirine bakmayı düşünüyordum. Bir rüya tabirleri sitesine girdim. Rüyada uçak görmek yazdım. Yazılan yorumları okuyup güldüm, oldukça eğlenceliydi bazıları. Biri, rüyada uçak görmek yakın bir zamanda ejderha sahibi olmaya dalalet eder, diye yazmış. Bir ejderham olmasını istemezdim sanırım. Evde yılan beslemek gibi bir şey olması gerekir, normal bir şey olamaz. 

Bilgisayarı kapattım. Mutfağa geçtim. Kahve fincanını yıkayıp bulaşıklığa koydum. Çalışma masama geri döndüm. Kitabı açtım. Kırmızı kalemi sağ elime alıp ilk cümleyi okudum ve altını çizdim: Hepsi bir rüyaymış, dedim içimden.


#öykü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder