Mezar Kazıcısı


[ MEZAR KAZICISI ]*


İlçenin en sevilmeyen adamıyım ben, mezar kazıcısıyım. Her gün bir sonraki gün için birkaç mezar kazarım.

Her şey kazdığım mezarlardan hangisine kendimin yatacağı ile başladı. Mezarı kazıp bitirdikten sonra karşısına geçip bana ait olup olmadığına bakıyordum, bana ait değilse kime aitti?

İşimi bitirip kahveye gidince sohbetin koyuluğunda yarın defnedilecek kişilerin özelliklerini söylemeye başladım. Yüzde vermeye gerek yok, mezarına bakıp oraya yatacak kişiyi ismi hariç her şeyi ile tarif edebiliyordum.

İnsanlar bir süre sonra benden kaçmaya başladılar. Şehri terk edenler bile oldu. Benim tarif ettiğim kişinin öldüğünü düşüyorlardı, oysa ben ölecek kişiyi tarif ediyordum, bunu bir türlü kabul etmek istemediler. Canları sağ olsun!

Bugün mü? Tek bir mezar kazdım. Yarın ilçenin en sevilmeyen adamı defnedilecek ona.

*[ izzet koçak ]

#mikroöykü82