İzzet Koçak'ı Sevmemek İçin On Sebep





"Artık bunları düşünerek beni sevmezsin umarım."



Herkes çevresindeki insanlar tarafından kabul görmek ve sevilmek ister. Bunun için bir sürü gerekli ve gereksiz şeyler yapar. Sevildiğini hissettiği zaman da mutlu olur.

Ben de işte bulunduğu ortamlarda sevildiğini hisseden ama bundan mutlu olmaktan daha çok huzursuzluk duyan bilmem ne kadar kişiden biriyim. Aynaya baktığımda sevilmemem için gerekli yüzlerce irili ufaklı sebep buluyorum. Bunlardan on tanesini burada yazıyorum. Artık bunları düşünerek beni sevmezsin umarım.

1- Karşımdaki kişiye dair hissettiklerimi açık yüreklilikle söyleyemem, düşüncelerimi söylemeye bu güne kadar nadiren cesaret etmişimdir. Genelde çevir kazı yanmasın havalarındayımdır. Gerçekleri söylemeye cesaretim yoktur. Hem korkak hem ikiyüzlü birini sevmek tamamen gereksiz.

2- Herkesin görüşüne saygı duyarım kılıfı altında bana anlatılan her şeyi ciddiye alıyormuşum gibi yaparım, ama aslında ciddiyetin “c”si yoktur. Fikirlerin kabul edilebilir gibi yaklaşıp, için için senin safça anlatışınla alay ederim. Söylediklerini ciddiye almayan birisine sevgi duymak ayrı bir alay konusu değil midir?

3- “Oscar”a adaylık roller keserim. Sen beni, seni en çok önemseyen, ciddiye alan ve dikkatle dinleyen kişi olarak görürüsün. Oysa ben karşımdakine “seni önemsiyorum” hissini veririm sadece. Sende bu zokayı yutarsın, oysa benim asıl amacım, senin içini boşaltmanı sağlayarak bana karşı savunmasız kalmanı sağlayacak ortamı hazırlamaktır. Seni zayıflatan birine hak ettiğinden fazla değer vermemelisin.

4- Karşımdaki kişinin zayıf noktalarını ve hangi durumlarda hangi tepkileri verdiğini çabucak kavramaya çalışırım. Bu süre zarfında karşımdaki kişiye nötr davranırım. Zatı çözdükten sonra onun üzerine oynarım, ve o bunu asla kolay kolay anlamaz. Bir şey sezmiş olsa da bunu benim iyi niyetime yorma gafletinde bulunur. Genelde bu zayıflık ya da tutumlarını onun güçlü tarafıymış gibi görmesini sağlayan öykücükler uydururum. Garibim kanar, bana her şeyi paylaşacağı "kendisi gibi" biri olarak bakar. Oysa büyük bir yanılgının içindedir.

5- Gözden ırak olan gönülden de ırak olur, temel felsefesine sıkı sıkıya bağlıyımdır. Gözümün gördüğü ve yakınımda olduğunuz sürece size değer veriyormuşum gibi yaparım. Araya bir mesafe girdiğinde sizi unutmuş olduğumu bile hatırlamam. Sevgiye layık biri araya ne kadar mesafe girse de –en azından arada bir- hatırlamalıdır değil mi?

6- Sorumluluğu üzerime alıyor gibi yaparım, böylece seni koruyorum havası veririm. Oysa düzenli ve tertipli olduğumu her fırsatta aşikar eden davranışlarda bulunurum. Hatta sen bile benim çok düzenli ve işini iyi yapan biri olduğum kanaatine kavuşursun. Mesela, sana yapılacak bir iş hakkında işin kısa yolunu tavsiye ederim, ama kendim bu kısa yolu asla kullanmam. Böyle bir durum ortaya çıktığında sorumluluğu üzerime alsam da aslında bunu seni korumaya yönelik yaptığım çok belli olur. Çünkü ben işi tam yapmışımdır. İkinci bir takdir sağlar bu bana, sende hatanın kendinde olduğunu düşünür ve bana karşı sevgi duyma gafletinde bulunursun.

7- Aradaki mesafeyi korumanın dostluğu uzun süre koruyacağı fikrini veririm sana. Aramızda bir duvarın olduğunu hep hissedersin ve bunun iyi bir şey olduğuna kanaat getirirsin. Bu bir aldatmacadan başka bir şey değildir aslında. Ara sıra sana bir sır veriyormuşum gibi hakkımda uydurduğum bir şeyi anlatırım ve sen onun üzerine dökülürsün, ve anlatırsın her şeyi. Bense gerçekte sadece yolu açmış ve kendim hakkında hiçbir şey anlatmamışımdır. Sen masumca kendini anlatırken ben zırnık koklatmamışımdır.

8- Bir konu hakkında benim bir bilgim olup olmadığını sorduğunda ya tamamen habersizmiş gibi ya da bir şeyler duydum ama tam olarak nedir bilmiyorum, derim. Amacın o şey hakkında senin düşüncelerini almaktır. Sen olayı ne kadar tarafsız anlatabilirsin ki ben alacağımı aldıktan sonra senin beklediğin yorumu yaparım. Dikkat et sert kırmızı çizgilerle konuşmam. Gerekirse yüz seksen derece dönebileyim diye. Böyle birini seveceğine git kendini damdan aşağı at.

9- Çok sıkıcı birisiyimdir, benim yanımda sıkıldığını hissedersin. Bunun sebebi, insanlardan uzak durmam ve çok fazla konuşmamamdır. Ketum biri gibi davranırım. Ketum birine her şeyi anlatabilirsin gibi gelmesi içindir bu yaptığım. İnsan bilmediği şeyden korkar ve ona değer verir, bir şey var bu adamda diye düşünür değer verirsin, bu büyük bir yanılgıdır.

10- Ve onuncu maddeye geldik. Yukarıdaki maddeler sanırım yeterli olmuştur biraz düşününce beni sevmemen gerektiği konusunda. Yetmediyse işte onuncu madde: Mütevazı görünür ve mütevazılığımla alay ederim. Herkesin benimle iyi geçiniyor olmasının problemli olduğunu söylerim. Benim bu hareketlerimin art niyet taşıdığı vurgusunu yaparım. Bir şeyler yanlış ama ne, der dururum. Sende buna kanar, kusursuzluğumun bir kusur olduğu kanısına sahip olursun. Kendini bilen bir adam gözüyle baktığın bana, sevgi duyarsın ve işte orada harbi yanılmışsındır.

İşte beni sevmemeni sağlayacak yeterince sebep, buna eklemeler de yapabilirsin yorum bölümünü kullanarak. Yok; ama hala sen benin iyi niyetli biri olduğumu bunları da işin gırgırı olsun diye yazdığımı düşünüyorsan, Allah iyiliğini versin…





18 yorum:

  1. bir insanı sevmemek için bu kadar şey bilmeye ve bu kadar şey bilmeye çalışmaya bile gerek yok. bu mükemmel insanların işidir. 10 maddeyi taşıyor olsan bile bunları yazmak için çok düşündüğünü zannediyorum bu bile öyle olmadığını gösterir( yada kısmen) böyle biri olsan bile bunları yazman seni sevmek için bir sebep oluyor. merak etme İzzet hocam hala artıdasın. sevilmemek için çok uğraşman lazım- böyle bir uğraşın varsa tabi.

    saygılar nevzat....

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar da bana benziyon:)

    YanıtlaSil
  3. Allah iyiliğini versin Nevzat...

    YanıtlaSil
  4. okurken insanın "madem o kadar ısrar ediyorsun sevmeyelim o zaman" diyesi geliyor.ama kimin yadığını bildiğim için diyemiyorum tabi :)
    poyraz

    YanıtlaSil
  5. kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın.yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır..belki sizi sevdiren değerli kıldıranda budur.bu denli pragmatik monologlara,prafabrik sloganlara ne hacet...maddeleri okurken düşündüğüm ama bir türlü okuyamadığım meddeyi de yazmanızı da beklerdim o da başka bir manifestonuz için de ilham kaynağı olur...saygılarımı iletmeyi borç bilirim...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Haymatlos, ilgini ve önerilerini dikkate alacağım. İsmin benim için ilham kaynağı oldu bile. Ama okumayı beklediğin maddeyi bilmiyorum. Belki senin bildiğin ama benim hiçbir zaman bilemeyeceğim o maddeyi yazmadığım için kusuruma bakma.

    YanıtlaSil
  7. hocam naparsanız yapın biz sizi seveceğiz konya ereğli fatih ilköğretim okulu 8\A TUBA

    YanıtlaSil
  8. BİZİ UNUTMAMANIZA ÇOK SEVİNDİM HOCAMM AMA BİZDE SİZİ UNUTMADIK VE UNUTMAYACAĞIZ SİZİ ÇOK ÖZLEDİK... DEDİĞİNİZ GİBİ ARAYA MESAFELER VE AYRILIKLAR GİRDİ AMA OLSUUN SEN KİMSİN DERSENİZ EĞER NARİN İN YAKIN ARKADAŞI DİYEYİM BELKİ ANLARSINIZ SİZİ SEVMEMEK İÇİN SEBEP BULMAK BENCE ZOR ŞANSINIZI FAZLA ZORLAMAYIN SEVİYORUZ İŞTE...AYRICA YUSUFU DA SEVİYORUZ.. acaba kime benziyooo

    YanıtlaSil
  9. Beni unutmadığınızı biliyorum, çünkü bende sizi unutmadım. Hayat tesbih tanelerini dağıtmış olsada taneler yüreklerinden geçen ipin izlerini kolay kolay unutamaz.
    Allah kalplerimizdeki güzel izleri daim tutsun.
    Allaha emanet ol S... İnci.

    YanıtlaSil
  10. bi insanı sevmemek için 10 hatta belki daha fazla sebep sıralanabilir ancak sevmek için tek sebep yeterlidir...

    YanıtlaSil
  11. şahin (okuldan)19 Ocak 2012 19:22

    artık senden nefret ediyorum..

    YanıtlaSil
  12. Çok şükür Şahin! Benden bir nefret eden çıktı.

    YanıtlaSil
  13. bu kadar uğraşmanıza değdi mi?
    işe yaramadı ama...

    YanıtlaSil
  14. ya anlamadığım tek şey insan neden sevilmemek ister abi ya :(

    YanıtlaSil
  15. boşu boşuna yazmışsınız
    sizi hala çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil
  16. Dilara bürsin14 Ekim 2014 21:17

    Hocam bunlar sizi değerli kılan lar sizi çok seviyorum inşallah yeni senede dersimize girersiniz ben sizi unutacagımı düşünmüyorum inşallah sizde bizi unutmazsınız :) bürsin

    YanıtlaSil
  17. hocam sizi her zaman seveceğiö 8/D numan enes bozkus
    862 f.f.k.o.

    YanıtlaSil